Siemens ER926ST90N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens ER926ST90N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

ellie80 05-03-2010
Geschreven voor: Siemens ER926ST90N

Prachtige kookplaat maar zeer kwetsbaar: de voorkant van de glazen plaat is zeer dun, onbeschermd en "zweeft" een stukje boven het aanrechtblad. Na 4 maanden was mijn glasplaat al gebroken doordat een klein flesje omviel. Kosten nieuwe glasplaat €505,-. Ook de powerWok vertoont na 4 maanden al slijtage: de toplaag van de brander laat los. Bovendien raadde de Siemensmonteur mij aan rondom de bedieningsknoppen niet met water schoon te maken:daar kan het elektrisch paneel aan de onderkant niet tegen. Durf plaat nu nauwelijks meer te gebruiken en te reinigen.
Kortom een miskoop.

ropperdepop 25-03-2009
Geschreven voor: Siemens ER926ST90N

We wilden van keramisch terug naar gas met onze nieuwe keuken. Gebruiksgemak en kwaliteit stond voorop. Gas geeft een sneller resultaat en een snellere respons op aan en uit zetten dan keramisch. Inductie was met onze wensen gewoon te duur (het dubbele)

Gas op glas is iets meer poetsen dan keramisch, maar nog altijd beter en sneller dan RVS.
Schoonmaken gaat erg eenvoudig, roosters eraf en om de pitten heen poetsen

We wokken graag dus een grote brander moest het worden. tegelijkertijd kun je gewoon nog op de andere pitten koken omdat de wokbrander niet in de weg zit zoals bij sommige kookplaten waar hij in het midden zit. De wokbrander is maximaal 6kw en je dient dan een grotere wokpan (min 35 cm) te hebben anders gaan de vlammen erlangs ipv eronder.

De timer is erg handig voor bv. stoofvlees of eitjes koken. Aan het einde van de tijdsduur slaat het gas gewoon uit.

Nadeel is dat de kookplaat veel aanrechtruimte inneemt door zijn breedte van 90 cm.

Als ik bekijk hoe de plaat in elkaar zit, met bv de rvs bedieningsknoppen dan denk ik dat het met de kwaliteit wel goed zit. Mooi, is natuurlijk erg persoonlijk.

Hij voldoet volledig aan onze wensen.